|
|
|
Zomaar een foto van
de NZH A 1002, wordt
een imposante tramloc.
|
De NZH A 1002 op reis
naar de opendagen van de
Maasoever Spoorweg in 2024. |
Een tram in 1:87 is makkelijker te
verplaatsen dan in
schaal 1:5,5.
De tram weegt 130 Kg.
|
|
|
|
De NZH tramlok tussen
spoorgenoten op
de open dagen van de
Maasoever Spoorweg.
|
|
Zijaanzicht van de
NZH A 1002
na de eerste
proefrit.
|
|
Op 17 juni 2023 heeft het
schaalmodel (1:5,5)
van de NZH A1002,
welke nog in aanbouw is,
voor het eerst zelfstandig
een testrit gereden
bij de Maasoever Spoorweg
in Barendrecht.
De proefrit is goed verlopen.
De lok rijdt prima
door bogen en wissels
en de trekkracht is voldoende.
|
|
|
|
|
Doorkomst op het station tijdens
de eerste technische proefrit.
De lok rijdt middels een
24V/0.37Kw motor met haakse overbrenging op de assen.
Als besturing is een
regelaar gebruikt die traplooos
te regelen is met een potmeter.
Als stroomvoorziening worden
er tractiebatterijen in de lok
geplaatst.
|
De tramloc is voor de foto
even buiten gezet.
|
De NZH 1002 op het terrein
van de Maasoever Spoorweg.
|
|
|
De wagenbak is inmiddels ver gevorderd. Er moeten nog veel details aangebracht worden.
Binnenkort starten met het dak om alle attributen aan te brengen waaronder de pantograaf.
|
|